Charakterystyka fotobudki
Przedmiotem, który w ostatnich latach zrobił szczególną furorę w branży organizacji eventów i innych imprez jest fotobudka. Już sama nazwa w bardzo sugestywny sposób wskazuje, czym w istocie jest ten przedmiot. Bo tak naprawdę jest to budka, która ma możliwość wykonania zdjęć. Można więc powiedzieć, że jest to automat fotograficzny do zadań specjalnych.
Jak wygląda fotobudka?
Już pierwszy rzut oka na fotobudkę przywodzi na myśl skojarzenia z automatami do napojów lub do parzenia kawy. Podobne są zarówno gabaryty, jak i kształt obydwu przedmiotów. Nieco inna jest natomiast zasada działania. Fotobudki bowiem co do zasady nie działają jako urządzenia uruchamiane poprzez wrzucenie monety o odpowiednim nominalne. Ich zadaniem jest bowiem urozmaicenie imprezy, na której będą wykorzystywane.
Z tego też powodu dostęp do niej powinien być swobodny i możliwy dla wszystkich obecnych na danym wydarzeniu. Przekreśla to więc możliwość dodatkowego zarobkowania na niej poprzez wymaganie użycia monety do jej uruchomienia.
Z czego składa się fotobudka?
Każdy producent fotobudek ma możliwość ich przygotowania według własnej wizji. Wyklucza to więc narzucanie jednolitego rozwiązania z góry. Niemniej jednak większość fotobudek jest przygotowywana według podobnego schematu. Podstawowym elementem jej wyposażenia jest aparat fotograficzny, umieszczany w jej frontowej części na wysokości ludzkiej piersi.
Takie umiejscowienie aparatu wraz z obiektywem pozwala w najlepszy sposób obejmować jego zasięgiem przestrzeń przed budką. Z tego też powodu każdy producent fotobudek trzyma się tego schematu. Co by nie powiedzieć, to sprawdza się on w najlepszy sposób. Kolejnym integralnym elementem fotobudek jest ich wyposażenie w drukarkę do zdjęć. Pozwala to na ich wydruk bezpośrednio po wykonaniu, dzięki czemu bohaterowie wykonywanych fotografii już w kilka chwil po dźwiękach działającego obiektywu mają możliwość zobaczenia swoich min na gotowym zdjęciu.
Ile kosztuje fotobudka?
Na rynku fotobudek istnieje konkurencja, tak jak i w każdej innej dziedzinie. Choć poszczególne charakterystyki fotobudek mogą się między sobą różnić, to zdecydowana większość produktów dostępnych na rynku mieści się w przedziale od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.
Tego typu wydatek zwraca się dość szybko, bowiem popyt na śmieszne zdjęcia rośnie z miesiąca na miesiąc. Każdy producent fotobudek jest więc zadowolony z takiego stanu rzeczy, nakręca to bowiem popyt na wytwarzane przez niego produkty.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z https://smove.pl/ – producent fotobudek