Klasyczne samochody
Renowacja starych, klasycznych samochodów i tuning to bardzo popularne tematy. Wystarczy nieco rozejrzeć się po aukcjach żeby znaleźć prawdziwe perełki – od doskonale zachowanych modeli Poloneza czy Fiata, przez amerykańskie muscle i pony cary po unikatowe Porshe 924.
Moda na youngtimery
Mianem youngtimera określamy samochód wyprodukowany zazwyczaj w latach ’60-’80 XX w., czyli relatywnie nie tak jeszcze stary, który zdążył już zyskać miano klasyku motoryzacji. Posiadanie takiego wehikułu to marzenie niejednego miłośnika motoryzacji. Decydując się na zakup – jakkolwiek ceny potrafią być nieraz bardzo atrakcyjne – musimy zdawać sobie sprawę z przynajmniej kilku rzeczy.
Po pierwsze – to zabawa dla prawdziwych fanów czterech kółek, nawet jeżeli nasz samochód będzie w idealnym stanie, każda potencjalna awaria będzie wiązać się z koniecznością znalezienia odpowiednich części. Te zaś nie są już tak powszechnie dostępne – w końcu modele te nie są produkowane od lat. To sport dla miłośników tuningu i wszystkich tych, dla których idealny weekend to taki spędzony w garażu. Drugą istotną kwestią jest konieczność, nierzadko gruntownego, remontu.
Drugie życie
Odnowienie klasyka wymaga nieco wiedzy i odpowiedniego podejścia a nierzadko konsultacji specjalisty – w Polsce istnieje nieco warsztatów, których profil działalności obraca się wokół renowacji kultowych aut właśnie. Istnieje jednak pewien zestaw czynności, które wykonać możemy sami, nawet jeżeli nie zjedliśmy jeszcze na tym zębów lub dopiero odkryliśmy w sobie pasję i miłość do klasyki motoryzacji.
Jedną z takich czynności jest niewątpliwie odnowienie skórzanych obić foteli – zakładając rzecz jasna, że te nie są doszczętnie zdewastowane. Potrzebna będzie przede wszystkim farba do skóry samochodowej. Jej dobór najlepiej skonsultować z profesjonalną firmą, najczęściej z producentem. Jeżeli sami zabieramy się za renowację tapicerki, koniecznie pamiętajmy też o odpowiednim odtłuszczeniu powierzchni i wygładzeniu ubytków.
Historia kołem się toczy
Samochody się zmieniają. Wystarczy porównać konstrukcję Dodge’a Chargera z okolic połowy lat siedemdziesiątych z aktualnym modelem, by wyzbyć się jakichkolwiek wątpliwości w tym temacie.
Jakkolwiek wyremontowane klasyki potrafią osiągać zawrotne ceny i jako taki, zakup kultowego pojazdu pod renowację może być traktowany także jako doskonała inwestycja, pamiętajmy, że jest to sport dla wytrwałych.
Farbę do skóry samochodowej kupisz na Lakiery24.com