Własna restauracja
Wiele osób marzy o założeniu własnej knajpy, w której będą serwować gościom pyszne jedzenie. Konkurencja na rynku gastronomicznym jest więc bardzo duża. Nie jest łatwo trafić do klientów z nowym lokalem. Zanim więc zdecydujemy się na jego otwarcie, warto przemyśleć kilka naprawdę kluczowych spraw.
Działania promocyjne
Nawet najwspanialsza kuchnia będzie całkowicie bezużyteczna, jeśli w naszej restauracji nie będzie gości. Aby oni do nas trafili, muszą dowiedzieć się o istnieniu lokalu. Dlatego też niezbędne wręcz są działania promocyjne.
Więcej dowiesz się na stronie producent stojaków reklamowych – Brooklyn.pl
Jednym z prostym sposobów na rozkręcenie reklamy swojego lokalu jest zorientowanie się, gdzie w naszym mieście działa producent stojaków reklamowych i udanie się do niego. Taki stojak postawiony przed restauracją przyciągnie wzrok każdego przechodnia. Ponadto, możemy umieścić na nim godziny otwarcia lokalu oraz specjały kuchni. Wiele restauracji wprowadza w menu tak zwane „danie dnia” – świeże i w atrakcyjnej cenie. Warto aby producent stojaków reklamowych doradził nam jak możemy codziennie zamieszczać na tablicy taką informację – w formie zdejmowanych liter, ścieralnej tablicy z kredą czy może podświetlanej. Dobrze, jeśli charakter estetyczny stojaka mówi już coś o naszej restauracji – jest elegancki, młodzieżowy lub egzotyczny.
Przyjazna atmosfera
Wielu klientów docenia w lokalach gastronomicznych miłą, domową atmosferę. Oczywiście, są miejsca, które są szczególnie eleganckie i obowiązuje w nich profesjonalizm – odbywają się tam na przykład spotkania biznesowe, nie ma więc miejsca na spoufalanie się. Jednak w restauracjach, w których spotykają się znajomi i rodziny często pożądana jest domowa atmosfera. Tworzy są przede wszystkim miła obsługa. Dlatego też warto już od samego początku zadbać o staranny dobór pracowników. Muszą wykazywać się oni wysoką kulturą osobistą oraz umiejętnościami interpersonalnymi. Szczególnie dotyczy to kelnerów, którzy rozmawiają z gośćmi.
Świeżość to podstawa
W przemyśle gastronomicznym najważniejsze jest jedzenie, a szczególnie jego świeżość. Nie każdy jest fanem kuchni polskiej, indyjskiej czy włoskiej, ale nie da się ukryć, że każdy chce jeść świeże jedzenie. Dostawy powinniśmy robić więc bardzo rozsądnie i nie oszczędzać na poszczególnych produktach. Dużo większą szkodę przyniesie nam podanie klientowi dania zrobionego dzień wcześniej niż wyrzucenie go do kosza – w ten sposób możemy zrazić do siebie gości, a nawet zaszkodzić im, co na pewno „spali” naszą restaurację na lokalnym rynku gastronomicznym.